onsdag 6 juli 2011

Utflykt

I måndags åkte jag, min svägerska och lilla Astrid tåg till Stockholm. Varför inte tänkte vi, när jag hade dagen ledig och de har semester. Vi åkte med tåget klockan 9 och Astrid satt stilla i mitt knä hela vägen förutom när tåget stod stilla en stund, då fick hon lite spring i benen. Väl framme strosade vi runt på Åhlens, hm och så klart gick vi en sväng till min favorit Marimekkobutiken. Fyndade två sommarklänningar på rean, köpte ett par marinblå chinos och ett paket servetter med fina Unikkoblommor. Vi fikade på Kulturhusets tak, jätte mysig och avskilt från stadens trafik och människor. På tåget hem var alla lite trötta och rastlösa men hem kom vi tillslut efter en härlig dag.
Så här stolt och glad är man om
man kan springa runt på
Kulturhustets tak alldeles själv.
Kupé läste vi på vägen hem...

3 kommentarer:

  1. ååååh... hade jag vetat att du skulle dit så hade jag tvingat dig att köpa med en ordning&reda-kalender till mig!!! ;P ser ut som ni hade en hel-mysig dag! längtar till lördag!! :) puss/fiao

    SvaraRadera
  2. Jag ska dit på söndag igen så jag kanske kan hinna med det då! :) Längtar massor <3

    SvaraRadera
  3. ÅH! Om du hinner så vore det världens bästa någonsin!!! :D Lördag kommer bli TOPPEN! (kom på nu att jag måste kolla så det finns is till drinkarna....) ;) <3

    SvaraRadera