måndag 2 maj 2011

Frukost

Ett av mina bästa frukosttips, för man ska äta frukost oavsett om man gör det tidigt på morgonen eller lite senare på förmiddagen, är smoothies. Det är bra tips till alla! Som till mig själv idag, jag vill ha en lättare frukost innan morgonpromenad. 

Då slänger jag i frysta blåbär, banan och sojadryck i min blender  och mixar. (Håller tummarna för att grannarna inte ska vakna!) Njuter smoothien med lite mandlar och känner mig lagom mätt och redo för promenad. 


I smoothie kan man ha i det man gillar av frukt och bär. Det är gott och mättande med lite yoghurt, fil, kesella, keso eller sojadryck. Smaksätt gärna med kanel, ingefära, lite juice eller det du har hemma. För att göra smoothiefrukosten mer mättade komplettera med ett par kokta ägg eller en smörgås eller kanske en tallrik gröt. Gör lite extra och ta med som mellanmål, perfekt att dricka på eftermiddagen för lite extra energi!

Det går inte att misslyckas med denna goda frukost! Nu är jag laddad för en stund i morgonsolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar