tisdag 31 maj 2011

Utrensing

Jag gillar att slänga saker, rensa ur skåp och lådor och börja om. 

Gjorde en minirensning av skafferiet i morse. Slängde en hel kompostpåse fylld av gamla kikärtor, flingor och mjöl. Till helgen tänkte jag göra det ordentligt, vem vet vad som kan gömma sig i hörnen där inne... Det är ju såklart bättre att äta upp maten men är bäst före datumet flera år gammalt är det lika bra att låta bli!

Håller också på att rensa ur bland mina "skönhetsprodukter". Jag tror att min känsliga hy inte mår bra av parfymerade produkter och annat konstgjort. Så nu är mina ansiktsprodukter utbytta till Weledas mandelserie som jag gillar jätte mycket! Jag har också köpt Rapsodines duscholja och bodylotion, hoppas på mindre kli och fräsch hy!

Man kan ju inte byta ut allting på en gång men jag tänkte ta en produkt i taget och känna mig för vilka märken jag gillar. Ekologisk hudvård är skonsammare både för människan och naturen och jag tänkte ge det en ärlig chans. Nu ska jag duscha med min nya duscholja!

PS Evelinas Ekologiska Hudvård är en jätte fin blogg för inspiration, tips och råd kring ekologisk hudvård. Man får snabbt svar om man undrar något och trevlig läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar