tisdag 10 maj 2011

Kroppen

Den senaste tiden har jag inte tränat lika flitigt som vanligt. Jag har inte varit helt inaktiv men bytt svettiga träningspass och joggingturer mot promenader och annan vardagsmotion. Var förkyld och krasslig ett par veckor och tycker alltid att det är lika svårt att komma tillbaka till min älskade träning. Blir liksom lite soffpotatis, tycker att det är skönt att bara hänga efter jobbet, umgås och mysa. Träffa familj och vänner, fika och göra vad som helst som inte är särskilt ansträngande. Men tillslut går det för lång, blir trött och får lite små ont här och där... Då får jag nog och tar tag i mitt liv igen. Träningen blir åter en naturlig del i mitt liv. Ibland får man offra lite. Det blir middag sent, ibland jätte tidigt men det gör inget bara jag får hoppa och studsa lite. Min favorit träning är pass på Friskis och svettis i Västerås, en fantastisk förening! Älskar känslan av att åka därifrån och vara fysiskt slutkörd, helt svettig och fylld av lyckohormonet endorfin. Att träna, eller vad man än kallar det, är den absolut bästa förebyggande metoden för de flesta krämpor. Belasta skelettet förebygger benskörhet. Träna kondition stärker hjärta och kärl och får dig att orka mer och mer. Att träna musklerna ger dig styrka inte bara vid träning utan i vardagen. Att träna är att investera i din egen kropp, den enda du har så passa på att förbättra den så mycket du kan! Det är aldrig för sent att börja!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar