tisdag 24 maj 2011

Knäpp

Jag tycker att mitt porslin är fint, att mina skålar, kannor och glas är fina. Jag gillar att öppna skåpluckorna i köket och titta på alla fina rader med fina saker, mixen av nytt och nött. Jag älskar att duka fram på bordet till middag med vänner, frukost med sambon eller bara till mellis med mig själv och använda allt fint. Men jag kan också stanna upp vid pyssel eller matlagning och njuta av hur våra fina saker till och med är fina i diskstället... Så oavsett om är man knäpp eller inte så tycker jag att det här är en fin bild!

Vi har grejer från bland annat
Höganäs, Stelton, IKEA, Lagerhaus,
loppis och ärvegods från våra mormorar.
Jag letar alltid på loppisar och seconhandaffärer
efter diskhanddukar och örngott med fina broderier
eller insydda spetsar. Står det inte A
får det gärna stå H.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar