söndag 29 maj 2011

Mor

Min mamma är helt fantastisk på många sätt! Hon är väldigt duktig på väldigt mycket, hon är stark både psykiskt och fysiskt och ger sig aldrig. Det är en sak som hon är extremt bra på, hon stickar och virkar det man önskar sig. Jag hintade om en mormorsrutig filt innan min födelsedag och vad får jag?

Min mormorsrutiga filt.
Man tittar runt på internet eller i tidningar på tröjor, koftor eller sjalar och vad får man... Precis det man önskat sig i perfekt passform. Small på bredden och medium på längden. 

Eller som till min "svåger", då mixade hon två mönster till den perfekta tröjan. Till sambon, small på bredden och large på längden för tröjor i ultimata mått.

Så nu tänkte jag önska mig något somrigt... Är sugen på dessa sötnosar: 

Topp i vitt till jeansshorts och solkysst nästipp

eller

kofta i naturvitt med någon fin dekorkant. Vill springa iväg och köpa garn nu! 

En dag som denna tycker jag att man ska visa sin uppskattning dubbelt upp! Så ikväll bjuder jag mor på tomatsoppa!

1 kommentar:

  1. annapanna din blogg är superbra! ut med den i internetvärlden så att alla får läsa!! :) tack för igår. love <3

    SvaraRadera