onsdag 11 maj 2011

Morgonstund

Morgonen är min favorit stund på dagen. Just nu har jag möjlighet att sova ganska länge på morgonen plus att jag har tid att mysa på morgonen. Oftast är jag ensam vilket jag inte alls har något emot, tvärtom gillar jag att starta dagen i ensamhet och under tystnad. 

Lagar alltid någon god frukost och brygger kaffe. Tror att jag är så förtjust i frukost för att det är enkelt att laga i ordning och lätt att variera. Min frukost består ofta av fil med hemmagjord musli eller äggröra med grönsaker och keso eller yoghurt med frukt och nötter eller smörgås med olika pålägg eller gröt... Kan fortsätta hur länge som helst. 

Sen tänder jag ett ljus och läser tidningen i lugn och ro. Tittar ut över trädgården och tar en påtår... Njuter en stund till.

Jag brukar alltid gå upp så att jag har några extra minuter till att diska undan efter frukosten, bädda sängen och plocka undan från gårdagen. Då känns det alltid bättre när jag kommer hem från jobbet, man behöver inte börja med att städa och sånt tråkigt för det är redan fixat! 

Så ser en perfekt morgon ut hemma hos mig. Är oftast disciplinerad när väckarklockan ringer så att morgonen blir så lugn och skön som jag önskar. Blir stressigt ibland men inte under frukosten, stressen spara jag till sminkningen... God morgon!

Fil, keso, hallon och blåbär toppad med musli... Så gott!

Fäbo knäcke med färskost, avokado och örtsalt. Lite juice och en frukt så håller du dig mätt till mellanmålet. Har visst ätit halva mackan...

Hann äta hälften innan jag fotade ;) Rostat bröd med färskost och marmelad. Rabarber och jordgubbskräm (jag gjort själv) med keso. Riktig lyx!

1 kommentar:

  1. heja! superbra med frukosttips (speciellt till mig som får stor idétorka ibland..) Är inne i en ägg-period nu... ;)

    SvaraRadera