onsdag 22 juni 2011

En dag kvar

En lång dag kvar innan fyra dagars ledighet. En dag fylld av fest och firande och tre dagar totalt oplanerade helt utan måsten. Eller ett måste, träffa min bästaste bästis.

Eftersom jag inte gillar att äta sill har jag bakat en Västerbottenostpaj till förrätt till midsommaraftonsfesten. Det är världens enklaste och riktigt gott både som förrätt som den är eller som lunch eller middag serverad med sallad och gräddfil med dill och lök.

Baka ditt vanliga pajskalsrecept. Fyll det förgräddade pajskalet med riven Västerbottenost och äggstanning kryddad med salt och peppar. Grädda gyllenbrun.

2 kommentarer:

  1. kommer bli smarrigt värre!!! vi handlade på Maxi klockan 16... man fick typ slå sig fram. Tur att vi var starka ;) <3 /fiao

    SvaraRadera
  2. Oj ja typiskt att alla ska dit i sista minuten ;) Vill inte ens tänka på hur det var på systemet idag. Kommer bli toppen imorgon men nu ska jag bara vila upp mig och njuta av ledighet :) Puss på dig

    SvaraRadera