torsdag 30 juni 2011

Jordgubbar, jordgubbar, jordgubbar... Åh så gott och somrigt. Jag äter gärna gubbarna till frukost, mellis och efterrätt. Som de är, med lite socker eller mjölk. Mmm! De är väldigt nyttiga, fulla med vitamin C och järn. Men kom ihåg att lägga till lite fett och protein till dina jordgubbsfrukostar och mellanmål. Lite fil, yoghurt eller grädde. Strö över hackad hasselnöt, mandelflagor eller musli. Och njut för sjutton nu när de är som godast! Om man har tid så är det mysigt att åka och plocka gubbarna själv, frysa in eller koka sylt till mörkare tider. Härligt att njuta av i höst och minnas tillbaka till idag... 

4 kommentarer:

  1. såg mumsigt ut! åh jag vill åka och plocka mina egna jordgubbar :) puss vännen

    SvaraRadera
  2. Säbygubben har plockning varje dag mellan 9-14 tror jag det var, åka? Mm ska köpa lite gubbar tills ikväll :) Kram kram

    SvaraRadera
  3. ooh jaaa! det låter ju perfa ;) superbra grej & nått man får nytta av också! kramis

    SvaraRadera
  4. öööh! :) jag vill också åka och plocka jordgubbar!!!! <3 /fiao

    SvaraRadera