torsdag 23 juni 2011

Nu är jag ledig

Efter en lång dag på jobbet, en enkel middag på stan med mitt <3, lite knådande och klädvikande stämplar jag ut från vardagen och tar långhelg. Har förberett det mesta inför morgondagen men lite finns kvar att fixa men det gör jag imorgon. Är glad för att jag har en liten, liten gen av "det är lugnt, det man kan vänta med tills imorgon gör man imorgon och nu slappar jag järnet..." För det behövs ibland. Tårtan är godast dagsfärsk, kläderna blir mindre skrynkliga om jag packar dem imorgon och det räcker om köttet ligger i marinad en dag så det är fritt fram att luta sig tillbaka. Och det gör jag nu. God kväll! Förresten skiner solen från en klarblå himmel, lite skillnad från imorse men det bådar gott inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar