söndag 26 juni 2011

Midsommarafton

Midsommarafton var en härlig dag. Vi startade dagen med jordgubbsfrukost och den fortsatte med liknande lyx.

Så här fina var jag och min syster när vi åt lunch och mös i Sätrabrunn med sambons familj.
Vi åt massor av god fisk och färskpotatis. Vi spelade på chokladhjul och tittade i de små butikerna på brunn. Vi njöt extra mycket då solen tittade fram och värmde våra kinder. Till fikat tittade även sambons moster med familj förbi. Vi åt en jätte god cheesecaketårta som vi bakat.
Den var jätte god och super fin
men vi var så sugna att jag inte
hann fota den. Nästa gång jag bakar den,
lägger jag upp receptet.
På eftermiddagen var ungdomarna tvungna att åka mot stan, på vägen hem plockade vi prästkragar till bordsdekoration och vilade en stund i bilen. När vi kom till våra föräldrars hur var det bara att byta om till festkläderna och snygga till sig och huset. 
Outfiten under dagen.
Den bästa bilden på min klänning, fotad 03.10.
Vi dukade, blandade välkomstdrinkar och peppade med musik.
Dukningen.
Gästerna började anlända och festen började bra och slutade ännu bättre. Härlig midsommarkväll med lek, god mat och fantastiskt sällskap. Synd bara att tjejerna förlorade femkampen men roligt för killarna! Natten blev till morgon och trött i fötterna och väldigt nöjd somnade jag och sov långt i på gårdagen. Dagen efter kvällen före städade festfixarna och sen slappade vi hela dagen lång, så skönt.

Och tänk nu har jag en och en halv lediga dagar till. Vilken midsommarhelg!

1 kommentar:

  1. åh man blir så lycklig av att se på dig och lisa! så midsommarfina!! tänk att jag fick spendera hela kvällen och natten med er också ;) lyx! är dessutom lite avis på att du är ledig imorgon. Skulle sitta fint med en dag ledig till :) puss vännen

    SvaraRadera